--------   Z życia szkoły   --------

Szkoła młodych patriotów

IMAG0912

 

   Nasza szkoła w okresie od 15 marca 2018 r. do 15 listopada 2018r. wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Szkoła młodych patriotów zorganizowanego przez Studium Prawa Europejskiego.

 

Zadanie 1.

Przeprowadzenie konwersatoriów pt. „Patriotyzm na co dzień. Co dla mnie oznacza bycie patriotą”.

Na przełomie maja i czerwca, we wszystkich klasach, podczas lekcji wychowawczych przeprowadzone zostały konwersatoria pt. „Patriotyzm na co dzień. Co dla mnie oznacza bycie patriotą” według scenariuszy przygotowanych przez nauczyciela historii. Podczas zajęć uczniowie poznali pojęcia takie jak patriotyzm, nacjonalizm, ksenofobia, kosmopolityzm. Dyskutowali o tym, czym według nich charakteryzuje się patriota i jak powinien postępować.

Zadanie 2.

Przygotowanie plakatu „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”.

 W październiku ogłoszony został konkurs plastyczny na plakat pt. „100. Rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”. Prace wykonało kilkudziesięciu uczniów, najlepsze spośród nich nagrodzone zostały drobnymi upominkami i wywieszone na gazetkach na szkolnych korytarzach.

Zadanie 3.

Przeprowadzenie sondażu wśród uczniów, nauczycieli, mieszkańców miejscowości nt. postaw patriotycznych oraz roli patriotyzmu lokalnego.

Sondaż opracowany przez nauczyciela historii przeprowadzony został wśród mieszkańców naszej miejscowości, nauczycieli i uczniów. Mieszkańcy na pytania odpowiadali 16 września podczas uroczystości „Polski wrzesień”, nauczyciele i uczniowie w czasie lekcji. Ogółem w sondażu wzięło udział 30 mieszkańców, 30 uczniów i 10 nauczycieli.

Zadanie 4.

Przeprowadzenie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy pt. „Historia Polski a patriotyzm”.

9 listopada podczas szkolnych obchodów Dnia Patrona oraz Święta Niepodległości przeprowadzony został konkurs wiedzy pt. „Historia Polski a patriotyzm”. W konkursie wzięły udział trzyosobowe drużyny z klas V- VIII oraz III gimnazjum. Uczniowie losowali pytania, na które odpowiadali na forum szkoły.

Zadanie 5.

Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu recytatorskiego o tematyce patriotycznej.

13 czerwca odbył się konkurs recytatorski o tematyce patriotycznej dla klas I – III. 18 czerwca odbył się konkurs dla starszych uczniów z klas IV – VI oraz VII i III gimnazjum. Uczniowie przedstawiali utwory takich poetów jak A. Mickiewicz, W. Szymborska, K. K. Baczyński, K. I. Gałczyński, W. Chotomska, M. Konopnicka, A. Słonimski.

Zadanie 6.

Zorganizowanie konkursu pieśni patriotycznych.

9 listopada odbył się w naszej szkole IX Gminny Konkurs Pieśni i Piosenki Patriotycznej. W konkursie uczestniczyli przedstawiciele wszystkich szkól z terenu naszej gminy. Konkurs przebiegał w 4 kategoriach wiekowych: przedszkole, klasy I – III, klasy IV – VI, klasy VII, VIII i III gimnazjum. Każdy uczestnik zaprezentował 2 pieśni: tradycyjną i współczesną. Wysoki poziom konkursu został doceniony przez jury, które postanowiło nagrodzić wszystkich uczestników w poszczególnych kategoriach przyznając kolejne miejsca i wyróżnienia.

 Zadanie 7:

Przygotowanie Kodeksu Postaw Patriotycznych.

W czerwcu wszystkie klasy stworzyły swoje Kodeksy Postaw Patriotycznych, w których zawarte zostały takie postawy jak znajomość historii swojego kraju, płacenie podatków, dbanie o ojczyznę, wywieszanie flagi podczas świąt narodowych, podtrzymywanie tradycji, odpowiedzialność za kraj, bronienie dobrego imienia Polski itp.

Zadanie 8

Motyw „małe ojczyzny w literaturze” – przygotowanie prac pisemnych.

Na przełomie maja i czerwca uczniowie klas trzecich gimnazjum napisali prace na konkurs pt. „Motyw małe ojczyzny w literaturze”. W konkursie wzięło udział siedem osób. Większość esejów odnosiła się do tekstów J. Kochanowskiego, A. Mickiewicza, C. K. Norwida, M. Konopnickiej, K. K. Baczyńskiego, T. Różewicza i K. Wojtyły.

Za wszystkie zadania jury konkursu przyznało najwyższą możliwą ilość punktów. Po zakończeniu konkursu nasza szkoła otrzymała certyfikat.

Dodatkowe informacje